ПОЛОЖЕННЯ
про методичну
раду
державного професійно-технічного навчального закладу
«Конотопський професійний
аграрний ліцей»
Розглянуто та схвалено
на
засіданні педагогічної ради
ДПТНЗ «КПАЛ»
(протокол № 10 від 25.01.2021)
|
|
Положення
про
методичну раду Державного
професійно-технічного навчального закладу «Конотопський професійний аграрний
ліцей»
1.
Загальні положення
Методична рада
створюється в цілях координації діяльності структурних підрозділів методичної
служби державного професійно-технічного навчального закладу «Конотопський
професійний аграрний ліцей» (далі - ліцей).
Рада є колективним
суспільним органом, об'єднує на добровільній основі педагогічних працівників ліцею.
Рада є консультативним
органом з питань організації методичної роботи в ліцеї.
Методична рада в своїй
діяльності дотримується Конвенції про права дитини, керується законами України,
рішеннями уряду України, органів управління всіх рівнів з питань
навчально-виховної, методичної, дослідно-експериментальної і
проектно-дослідницької діяльності, а також Статутом і правовими актами ліцею.
2.
Завдання діяльності методичної ради
Методична рада
створюється для вирішення наступних завдань в ліцеї:
˗ координація діяльності циклових
комісій, методичного об’єднання та інших структурних підрозділів методичної
служби ліцею, направленої на розвиток методичного забезпечення освітнього
процесу;
˗ розробка основних
напрямів методичної роботи ліцею;
˗ формування мети і задач
методичної служби ліцею;
˗ забезпечення методичного
супроводу навчальних програм, розробка навчальних, науково-методичних і
дидактичних матеріалів;
˗ організація
дослідно-пошукової, інноваційної і проектно-дослідницької діяльності в ліцеї,
напрямів на освоєння нових педагогічних технологій, розробку авторських
програм, апробацію навчально-методичних комплексів і т.д.;
˗ організація
консультування педпрацівників ліцею з проблем вдосконалення професійної
майстерності, методики проведення різних видів занять і їх
навчально-методичного і матеріально-технічного забезпечення;
˗ розробка заходів щодо
узагальнення і розповсюдження педагогічного досвіду педпрацівників закладів.
˗ участь в атестації
педпрацівників ліцею.
˗ проведення педагогічних
і методичних експериментів з пошуку і апробації нових технологій, форм і
методів навчання;
˗ професійне становлення
молодих (початківців) педагогічних працівників;
˗ виявлення, узагальнення
і розповсюдження позитивного педагогічного досвіду творчо працюючих педагогічних
працівників;
˗ організація взаємодії з
іншими закладами професійної (професійно-технічної) освіти, науково-дослідними
установами з метою обміну досвідом і передовими технологіями в області освіти;
˗ упровадження в освітній
процес сучасних навчально-методичних і дидактичних матеріалів, програмного забезпечення автоматизованих
систем навчання, систем інформаційного забезпечення занять,
інформаційно-бібліотечних систем. Розробка програмного забезпечення для
проведення навчальних занять і упровадження їх в освітній процес.
3. Основні напрями
діяльності методичної ради:
- аналіз результатів
освітньої діяльності з загальноосвітньої, загальнопрофесійної,
професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовки;
- участь в розробці
варіативної частини навчальних планів, внесення змін у вимоги до мінімального
об'єму і змісту навчальних програм;
- розгляд і оцінка
інтегрованих навчальних програм за предметами, що вивчаються, узгодження їх з
програмами суміжних дисциплін для більш повного забезпечення вимог стандартів
професійної (професійно-технічної) освіти;
- підготовка і обговорення
методики викладання навчальних предметів, підвищення кваліфікації і
кваліфікаційного рівня педагогів;
- обговорення доповідей з
методики викладання принципових питань програми, обговорення і затвердження
календарно-тематичних планів;
- обговорення методики
проведення окремих видів навчальних занять і змісту дидактичних матеріалів до
них;
- розгляд питань
організації, керівництва і контролю дослідницькою роботою педагогів;
- організація і проведення
педагогічних експериментів з пошуку і упровадженню нових інформаційних
технологій навчання;
- застосування на уроках
діалогових автоматизованих систем і навчальних курсів, експертно-навчальних
систем, демонстраційно-навчальних комплексів і т.д.;
- розробка і вдосконалення
засобів підвищення наочності навчання (термінальних і дисплейних комплексів,
макетів, стендів, діафільмів, таблиць і т.д.), а також методики їх
використовування в освітньому процесі;
- вдосконалення навчальної
лабораторної бази (лабораторних і спеціальних класів, кабінетів, локальних
обчислювальних мереж і їх програмного забезпечення);
- взаємовідвідування
занять як усередині циклових комісій, так і між педагогами різних циклових
комісій з метою обміну досвідом і вдосконалення методики викладання навчальних
предметів;
- вибір і організація
роботи наставників з молодими фахівцями і малодосвідченими педагогами;
4. Функції
науково-методичної ради:
1)
Організаційно-педагогічна:
˗
сприяти пошуку та використанню в освітньому
процесі сучасних організаційних форм, методів і прийомів навчання й виховання,
нових освітніх технологій;
˗
створити колектив однодумців, які б
працювали над постійним професійним самовдосконаленням, підвищенням
продуктивності педагогічної праці;
˗
здійснювати загальне керівництво
методичною, науковою, інноваційною діяльністю (проведення науково-практичних
конференцій, семінарів, практикумів, круглих столів, методичних конкурсів,
виставок, предметних тижнів тощо);
˗
розгляд планів, програм, проектів усіх
підрозділів методичної роботи, їх затвердження;
˗
організація самоосвітньої роботи
педагогів, самовдосконалення й самореалізація їхньої особистості;
˗
організація цілеспрямованої роботи з
молодими спеціалістами.
2)
Інструктивно-методична:
˗
інструктаж та консультування педагогів з
питань виконання нормативних, директивних документів, організації освітнього процесу;
˗
оперативне інформування педагогів про
досягнення психолого-педагогічної науки, кращий педагогічний досвід
педагогічних працівників району, області, країни.
3)
Пошуково-дослідницька:
˗
стимулювання ініціативи та активізація
творчості членів педагогічного колективу до
науково-дослідницької, експериментальної та іншої творчої діяльності,
спрямованої на вдосконалення, оновлення й розвиток освітнього процесу в ліцеї та роботі педагога;
˗
контроль процесу та результатів
комплексних досліджень, проектів, експериментів, здійснюваних в ліцеї;
˗
вироблення й погодження підходів до
організації, здійснення та оцінка інноваційної діяльності в ліцеї;
˗
організація консультування педагогів з
проблем інноваційної діяльності, дослідницької роботи, професійного
вдосконалення.
4) Вивчення
узагальнення й поширення передового досвіду:
- вивчення професійних
досягнень педагогів, узагальнення прогресивного досвіду кожного та впровадження
його у практику роботи педагогічного колективу;
- створення умов для
використання в роботі педагогів діагностичних методик і моніторингових програм
з прогнозування, узагальнення та оцінки результатів педагогічної діяльності.
5. Організація роботи
методичної ради
До складу ради входять
голови циклових комісій, методичного об’єднання, досвідчені педагоги, директор
і заступники директора закладу професійної (професійно-технічної) освіти, вчені
Вузів (за наявності співпраці). Склад ради затверджується наказом директора.
У складі ради можуть
формуватися секції за різними напрямами діяльності (проектно-дослідницька,
інноваційна, діагностична, розробка змісту і т.п.)
Керує методичною радою методист ліцею. Для
забезпечення роботи ради обирається секретар.
Робота ради здійснюється
на основі річного плану. План складається головою методичної ради, розглядається
на засіданні методичної ради, узгоджується з директором ліцею і затверджується
на засіданні педагогічної ради закладу професійної (професійно-технічної)
освіти.
Періодичність засідань
ради – 3- 4 рази на рік. Про час і місце проведення засідання голова методичної
ради (секретар) зобов'язаний поставити до відома членів ради. Рекомендації
підписуються головою методичної ради і секретарем. При розгляді питань, що
зачіпають інші напрями освітньої діяльності, на засідання необхідно запрошувати
відповідних працівників. По кожному з обговорюваних на засіданні питань
приймаються рекомендації, які фіксуються в протоколах.
6. Права методичної
ради
Методична рада має
право:
˗ готувати пропозиції і
рекомендувати педагогів для підвищення кваліфікаційного розряду;
˗ висувати пропозиції щодо
поліпшення освітнього процесу в ліцеї;
˗ порушувати питання щодо
публікації матеріалів про передовий педагогічний досвід, накопичений в циклових
комісіях;
˗ порушувати питання перед
адміністрацією закладу про заохочення педпрацівників ліцею за активну
участь в дослідно-пошуковій, експериментальній, науково-методичній і
проектно-дослідницькій діяльності;
˗ рекомендувати педагогам
різні форми підвищення кваліфікації;
7. Контроль за діяльністю
методичної ради
В своїй діяльності
методична рада підзвітна педагогічній раді ліцею. Контроль за діяльністю
методичної ради здійснюється директором закладу професійної
(професійно-технічної) освіти (або призначеною ним особою) відповідно до планів
методичної роботи і внутрішньоліцейного контролю.
Методист |
|
Олена
СІЛІНТІН |
Немає коментарів:
Дописати коментар