Школа молодого фахівця
"Молодий спеціаліст стає хорошим учителем, перш за все, завдяки обстановці творчої праці педагогічного й учнівського колективу" (В. Сухомлинський) Мета: прискорення процесу адаптації молодих спеціалістів до навчально-виховної діяльності в ПТНЗ, надання практичної допомоги молодим викладачам та майстрам виробничого навчання, формування творчого підходу до професії вчителя.
Завдання:
Колективною формою методичної роботи в ПТНЗ, яка сприяє розвитку початкового професійно-педагогічного рівня викладачів та майстрів виробничого навчання є школа молодого фахівця. Передусім нами обґрунтовано концепцію школи молодого фахівця, в основу якої було покладено компетентнісний підхід до здійснення навчальної та навчально-виробничої діяльності в ПТНЗ. Організаційна структура школи молодого фахівця передбачає наступні етапи: ü діагностичний, який забезпечує виявлення індивідуальних потреб у методичній допомозі; ü плануючий, передбачає визначення та планування основних напрямів розвитку професійно-педагогічної компетентності майстра виробничого навчання; ü організаційний, що забезпечує якісне формування знань та умінь викладачів та майстрів виробничого навчання з визначених проблем; ü корегуючий, що передбачає внесення колективів з урахуванням набутих знань, умінь та необхідних для здійснення навчальної та навчально-виробничої діяльності; ü практичний, завдяки якому здійснюється обмін набутим досвідом. Участь викладачів-початківців та майстрів-початківців виробничого навчання в означеній колективній формі забезпечує формування: ü уміння проектувати зміст професійно-практичного навчання з урахуванням вимог державних стандартів професії; ü уміння визначати раціональні форми і методи професійного навчання; ü уміння корегувати свою професійну діяльність та вносити зміни до індивідуального плану самоосвіти; ü уміння систематизувати необхідну психолого-педагогічну, методичну, технічну та технологічну інформацію та користуватися нею під час підготовки й організації навчально-виробничого процесу в ПТНЗ. |
|
План роботи школи адаптації молодого педагога |
|||
1 |
Ознайомлення з метою та завданнями школи професійної адаптації
молодого педагога. Планування роботи. Вимоги до складання навчально-плануючої
документації. Опрацювання інструктивно-методичних рекомендацій щодо вивчення навчального предмета. |
Вересень |
Методист
Методист
Голови
циклових комісій |
|
2 |
Обговорювання критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів. Опрацювання методики вивчення навчальних досягнень учнів. Різні форми
опитування. Опрацювання методичного листа МОН України «Орієнтовні вимоги до
виконання письмових робіт і перевірки зошитів з природничо-математичних
дисциплін 1-3 курс». Складання завдань для самостійних робіт з навчальної теми. Рекомендації щодо подолання прогалин у знаннях учнів, виявлених під
час проведення контрольних робіт. |
Жовтень |
Методист
Наставники
Голова циклової комісії
загальноосві- тніх дисциплін
Наставники
Голови
циклових комісій
|
|
3 |
Технологія визначення завдань уроку: навчальних, розвивальних,
виховних Комплексне планування завдань уроку. Формування навчальної, виховної та розвивальної мети уроку з даної
теми. Визначення відповідно до теми уроку і спланованої навчальної мети
навчальних завдань уроку. Самоаналіз уроку. |
Листопад |
Голови
циклових комісій, наставники
Методист |
|
4 |
Робота зі здібними учнями на уроці. Керування науково-дослідницькою, творчою роботою учнів у процесі
навчання. Організація науково-дослідної роботи в межах навчального процесу. |
Грудень |
Наставники
Голови
циклових комісій |
|
5 |
Ознайомлення зі шляхами активізації пізнавальної діяльності учнів на
уроці.
Відвідування уроків членами творчої групи, що працює над проблемами
активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів. Обговорення уроку.
Опрацювання проблеми: «Як підтримати високий рівень пізнавальної
діяльності учнів на уроці». |
Січень
|
Наставники
Члени
групи
Методист
|
|
6 |
Чинники, що впливають на створення сприятливого психологічного
клімату на уроці.
Здійснення диференційованого підходу до учнів у процесі навчання. Суть диференціацій
навчального процесу уроку.
Складання системи диференційованих завдань до теми. |
Лютий |
Психолог
Голови
циклових комісій
Наставники |
|
7 |
Методики організації самостійної роботи на уроці. Види самостійних
робіт. Моделювання фрагмента уроку із самостійною роботою навчального
характеру Відвідування уроку у майстер-класі. Самоаналіз уроку викладачем, який
його проводив, та аналіз слухачами |
Березень |
Голови
циклових комісій
Наставники
Члени
школи
|
|
8 |
Упровадження у практику роботи сучасних досягнень
психолого-педагогічної науки. Державна підсумкова атестація, форми її проведення. Завдання для державної підсумкової атестації. |
Квітень |
Методист
Голови
циклових комісій |
|
9 |
Круглий стіл з проблеми «Які труднощі у своїй роботі я вже можу
переборювати, які ще ні».
Анкетування молодих педагогів ліцею |
Травень |
Голови
циклових комісій
Психолог |
|
Методист Олена СІЛІНТІН
Немає коментарів:
Дописати коментар